Aktualności

Barania Góra-Skrzyczne

18-06-2016

Na tegoroczną górską wycieczkę wybraliśmy Beskidy. 30 osobową grupą dojechaliśmy do Istebnej, skąd wyruszyliśmy na Barania Górę. Krótki odpoczynek przy Schronisku PTTK na Przysłopie połączyliśmy ze zwiedzeniem Baraniogórskiego Ośrodka Kultury Turystyki Górskiej, gdzie zebrane są eksponaty z eksploracji tego terenu.

Idąc szlakiem w kierunku szczytu oglądaliśmy zniszczone huraganowym wiatrem połacie lasu. Wierzchołek Baraniej Góry zwieńczony platformą widokową, jest praktycznie pozbawiony drzew. Dzięki temu podziwialiśmy roztaczającą się wokół panoramę.

Ruszyliśmy na szlak. Cel naszej wycieczki był bowiem daleko. Od Skrzycznego dzieliło nas wiele kilometrów marszu. Każdy we własnym tempie dotarł do schroniska mijając po drodze urokliwą Malinowską Skałę. Ze Skrzycznego zjechaliśmy kolejką linową do Szczyrku.

Góry to zmaganie się z własnymi słabościami i pokonywanie ich. Wszyscy szczęśliwie przeszliśmy całą trasę wycieczki, jesteśmy więc zwycięzcami . Przed nami kolejne szczyty do zdobycia.