Aktualności

Zdobyliśmy Pilsko!

16-06-2018

Tym razem 16 czerwca 2018 roku wyruszyliśmy na górski szlak, by zdobyć drugi co do wielkości szczyt Beskidu Żywieckiego- Pilsko (1557 m.n.p.m.) Start wyznaczyliśmy sobie w Sopotni Wielkiej przy Wodospadzie, który jest pomnikiem przyrody. Przed wyruszeniem na szlak uzyskaliśmy kilka ciekawych informacji o tej miejscowości od kol. Bogumiły Muchy.Od 2011 roku nad wsią został ustanowiony obszar ochrony ciemnego nieba.W miejscowości tej istnieje obserwatorium astronomiczne i jedyna w Polsce imitacja stacji kosmicznej Youth Space Station.

Po wykonaniu kilku wspólnych zdjęć ruszyliśmy żółtym szlakiem w kierunku

przeł. Przysłopy, by ostatecznie zielonym szlakiem dotrzeć do schroniska na Hali

Miziowej. Po drodze cieszyliśmy oczy pięknymi widokami na Beskid Żywiecki i Babią Górę.Po krótkim odpoczynku w schronisku na Miziowej ruszyliśmy na główny szczyt Pilska, po drodze zdobywając Górę Pięciu Kopców- polski wierzchołek tej góry.

Na wypłaszczonym szczycie Pilska otwiera się szeroka panorama na góry po polskiej i słowackiej stronie, na wspaniałe Jezioro Orawskie. Po krótkiej sesji zdjęciowej,wymuszonej nadciągającymi chmurami, przy drogowskazie oraz krzyżu i polowym ołtarzu ruszyliśmy w drogę powrotną. Zejście żółtym szlakiem w szpalerze kosodrzewiny, często wąskimi,stromymi ścieżkach wymagało wiele uwagi i skupienia, by bezpiecznie dotrzeć do schroniska na Miziowej.

Po kolejnym odpoczynku ruszyliśmy żółtym szlakiem do Korbielowa.Zejście , może nie tak atrakcyjne widokowo, taż okazało się wyzwaniem. Schodząc zboczem Czarnego Gronia i po przekroczeniu potoku Buczynka dotarliśmy do zajazdu Smerek, gdzie czekał na nas smakowity obiad.To była wspaniała przygoda, która dostarczyła zdobywcom Pilska wiele satysfakcji.Brawo zdobywcy Pilska!