Aktualności

Beskid Wyspowy – Mogielica

12-11-2022

Aby uczcić rocznicę odzyskania niepodległości zorganizowaliśmy wycieczkę w Beskid Wyspowy w dniu 12 listopada 2022r.
Początek trasy to Przełęcz Rydza Śmigłego (Chyszówki), gdzie znajdują się:

• -pomnik upamiętniający walkę legionistów w 1914 r. pod wodzą Marszałka Rydza Śmigłego,
  • -drewniany krzyż z 1928 r. ustawiony dla upamiętnienia walk legionowych,
  • -tablica – obelisk, poświęcony żołnierzom AK z 1998r.

Co roku w tym miejscu odbywają się liczne uroczystości patriotyczno – religijne. Członkowie Zarządu złożyli w ty miejscu zapalone znicze.
Następnie udaliśmy się szlakiem zielonym na górę Mogielicę, jest to najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego (1171m) należący do Korony Gór Polski. Szlak jest kamienisty, a podejście strome ale wszyscy uczestnicy świetnie sobie radzili. Pogoda w tym dniu pięknie dopisała i na Mogielicy mogliśmy podziwiać z nowej wieży widokowej przepiękną beskidzką okolicę, można było dostrzec nawet panoramę Tatr. Powrót odbył się szlakiem niebieskim do miejscowości Jurków, tam udaliśmy się do drewnianej karczmy „Baranówka” gdzie zjedliśmy smaczny posiłek złożony z regionalnych dań. Po odpoczynku zwiedziliśmy zabytkową świątynię rzymsko-katolicką, należącą do Małopolskiego Szlaku Architektury Drewnianej.
Po intensywnie spędzonym dniu, ale zdrowo zmęczeni i pełni wrażeń udaliśmy się w drogę powrotną.