Aktualności

Niedziela Palmowa w Rabce

20-03-2016

Tradycją naszego koła jest coroczny wyjazd na obchody Niedzieli Palmowej. Tym razem wybór padł na Podhale i górali z Rabki.

Przewodnikiem wycieczki była pani Karolina Bąk, która w czasie podróży opowiadała ciekawostki o górach, przyrodzie i zabytkach oraz przekazywała nam informacje o oglądanych z okiem autobusu miejscowościach.

W Rabce zwiedziliśmy Muzeum im.Władysława Orkana znajdujące się w zabytkowym drewnianym Kościele p.w. św. Marii Magdaleny. Po uroczystej mszy św. odbył się 58 konkurs palm Wielkanocnych przy tymże muzeum. Po obejrzeniu zgłoszonych do konkursu rękodzieł poszliśmy do parku zdrojowego, aby pooddychać nasyconym solanką powietrzem wokół tamtejszej tężni.

W drodze powrotnej z okien autokaru obejrzeliśmy Muzeum Kolejnictwa w Chabówce. Zatrzymaliśmy się przy odrestaurowanym po pożarze Kościele Św.Krzyża na Obidowej. Zwiedziliśmy jego wnętrze a następnie poszliśmy do pobliskiego źródełka „Pocieszna Woda”.

W godzinach wieczornych wróciliśmy do domu.